niedziela, 1 marca 2015

Długość maksymalna?

Zastanawiam się, czy moje włosy nie osiągnęły swojego limitu jeśli chodzi o ich długość, tudzież pomimo pielęgnacji są tak zniszczone, że się wykruszają.

Przedostatni pomiar robiłam 27 listopada i moje włosy miały długość 60cm.
Teoretycznie u większości ludzi włosy rosną około 1cm na miesiąc. U mnie zdarzało się nawet 2-3cm, gdy były jeszcze krótsze i gdy stosowałam po każdym myciu wcierki (jednak nie stosowałam wtedy żadnej konkretnej pielęgnacji prócz od czasu do czasu maski).
Ale dzisiaj mierząc włosy doznałam szoku, bo od listopada nie urosły nawet milimetra O_o
Przykładowo od 23 września do 27 listopada urosły 3cm, więc nie wiem czy ma na to wpływ zima (której w tym roku prawie nie było), ciągłe wiązanie włosów w kok (tak jest wygodniej przy dziecku), czy po prostu moje włosy osiągnęły swój limit i dalej już nie będą rosły?

Mam zamiar wrócić do wcierek i przekonać się, czy będzie jakaś różnica, choć od kiedy myje włosy i skalp odżywką, zauważyłam, że po wcierkach (przynajmniej po Joanna Rzepa) włosy wyglądają na przetłuszczone.

Dodatkowo od około miesiąca dwa razy w tygodniu staram się na kilka godzin lub całą noc oliwić włosy i skalp olejem kokosowym (czytałam, że pomaga on na łupież i faktycznie jest to prawda) a następnie myje je odżywką, a raz w tygodniu myje włosy szamponem z SLS i wcieram maskę/odżywkę metodą wprasowywania o której ostatnio przeczytałam na blogu Anwen.
Jeszcze nie widzę dużej różnicy, ale włosy są na pewno miększe, przyjemniejsze i nieco mniej się puszą.


Dzisiejsza pielęgnacja:
Mycie:
- odżywka Mrs. Potter's z Aloesem i Jedwabiem (dwukrotne mycie)


Stylizacja:
- odsączenie wody po umyciu
- zawinięcie włosów w tetrę na jakieś 2 minuty
- spryskanie włosów niewielką ilością dwufazowej odżywki Gliss Kur Liquid Silk (różowa)
- rozczesanie włosów zwykłym grzebieniem
- wgniecenie w końcówki niewielkiej
kropli jedwabiu Sleek Silk (wciąż drażni mnie jego słodkawy zapach)
- pozostawione do naturalnego wyschnięcia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz